• Úvod
  • Blog
  • 5 otázek, když plánujete nový web

5 otázek, když plánujete nový web

Pokud se chystáte na tvorbu nové webu, nebo redesign webu současného, měli byste si před tím, než projekt zadáte vybrané agentuře rozmyslet alespoň několik základních věcí.

To co se v článku dozvíte, není vyčerpávající seznam, ale naprosté minimum, co je potřeba vědět a předat agentuře, jako součást zadávací dokumentace (jak na zadání pro agenturu v některém z dalších článků).

Fáze plánování je bohužel při tvorbě webu stále podceňovaná část celého projektu. Je třeba si uvědomit, že kvalita vašich nových internetových stránek záleží především na tom, jaké předáte agentuře zadání.

Ještě než se dostaneme k samotným otázkám, nabízím několik důvodů, proč plánovat.

Peníze vložené do webu je investice a měla by se minimálně vrátit (ideálně mnohonásobně). Pokud nevíte, jak by vám měl web přispět k vašemu zisku, radši žádný nedělejte. Provoz a propagace webu vás budou stát další peníze a čas. Je třeba počítat s tím, že spuštěním nových stránek práce nekončí, ale začíná. A je dobré si na to už při plánování vyčlenit čas a peníze.

  1. Proč potřebuji web?
    Určete si cíle, které chcete pomocí webu dosáhnout. Ty by měly být jednoznačně měřitelné, aby se dalo následně vyhodnotit, jestli je web úspěšný, nebo ne.
  2. Pro koho web bude?
    Nadefinujte si, koho chcete na internetu oslovit. Zjistěte co nejvíce o dané cílové skupině. Může jich být i více.
  3. Co na webu bude?
    Obsah a funkce webu by měly vycházet z cílů webu (otázka č. 1) a potřeb navržených cílových skupin (otázka č. 2).
  4. Kolik mám času na přípravu a provoz?
    I když pro vás web vytváří agentura, neznamená to, že vše vytvoří za vás. Minimálně ve fázi úvodní analýzy a přípravy obsahu bude potřeba vaše spolupráce. Dále je třeba si uvědomit, že spuštěním webu práce teprve začíná. Web je třeba průběžně aktualizovat, měřit jeho úspěšnost (např.: pomocí Google analytics) a na základě výsledků ho upravovat.
  5. Kolik mám peněz na přípravu a provoz?
    Na základě vašeho rozpočtu a potřeb vám agentura navrhne ideální řešení. Jednoduché stránky se dají pořídit v řádech malých desítek tisíc korun. U velkých řešení s napojením na externí systém se můžeme pohybovat v řádech milionů. Další důležitou věcí je, že provoz webu s sebou nese další náklady, se kterými je třeba počítat už na začátku. Vždy se jedná minimálně o webhosting, doménové jméno a většinou i pravidelnou technickou podporu. Samozřejmě nesmíme zapomenout na propagaci a další rozvoj stránek.

Pokud si na každou z otázek poctivě odpovíte, budete mít dobrou představu, co a jak chcete na internetu dosáhnout. Kdybyste si nevěděli rady, rádi vám s tím pomůžeme. Přijďte na některé z našich školení, nebo si nechte celý web navrhnout.

Novinky emailem

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru do vaší emailové schránky a získejte informační náskok.

↑ nahoru