• Úvod
  • Blog
  • Jak se ladila přednáška pro Barcamp v Brně

Jak se ladila přednáška pro Barcamp v Brně

Přečtěte si, jak jsem ladil přednášku na své druhé barcampové vystoupení.

Po úspěšném vystoupení na Plzeňském Barcampu mi to nedalo a přihlásil jsem svou přednášku „Jak neuspět se svým webem na internetu“ na Barcamp do Brna (31. 5. 2014). Kde jsem v konkurenci 74 přednášek skončil v hlasování účastníků na 20. místě a mohl jsem začít balit kufry na cestu do Brna.

I když přednáška v Plzni měla úspěch, chtěl jsem jí ještě vylepšit. Proto jsem poprosil o pomoc Karla „Mindless“ Novotného, se kterým jsme v Plzni na jaře pořádali kurz Brand buildingu a absolvoval jeho kurz „Naučte se: učit na Naučmese.cz“, kde také pořádám několik kurzů.

Proč přednášíš?

Karel se mi na začátek zeptal: „Proč budeš dělat tu přednášku a co s tím chceš dosáhnout? Jak poznáš, že to bylo úspěšné?“. Což jsou otázky, které pokládám klientům, když jim pomáhám s návrhem webu. Přiznám se, že by mě nepadlo řešit to v rámci přednášky na konferenci. Jsou to relevantní otázky, které jdou k samé podstatě věci. A pokud na ně člověk nezná odpověď, neměl by se před publikum vůbec postavit.

Najít rozumné odpovědi na tyto dvě jednoduché otázky mi zabralo poměrně dost času. Nakonec jsem sepsal cíl, kterého chci dosáhnout a navrhl KPI, abych věděl, jestli se mi to povedlo.

Měj svůj styl

Když už jsem věděl proč a pro koho přednáším, byl čas se podívat na samotnou prezentaci. Celé vystoupení mělo vtipnou formou upozornit na časté chyby při tvorbě, provozu a propagaci webu. Nakonec jsme se přiklonili ke stylu „Stand-up comedy“, který mi nejlépe sedl.

Jak to dopadlo?

Z pěti ukazatelů úspěšnosti, které jsem si nastavil, byly čtyři splněny, lidé se bavili a třeba se i trochu poučili. Ze spolupráce s Karlem si odnáším velké ponaučení, jak připravovat úspěšné prezentace. Před každou přednáškou si nastavím relevantní a měřitelné cíle.

Petr Bechyně
Konzultant webových projektů



Novinky emailem

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru do vaší emailové schránky a získejte informační náskok.

↑ nahoru